tisdag 9 mars 2010

Vad kom först..hönan eller ägget?

Jag har idag ägnat mej åt att måla knappar! Smått och pilligt...inte min grej! Men ibland måste man utmana tålamodet en aning. Vi har stickcafé varannan onsdag och jag är så inspirerad av vad alla duktiga stickerskor krierar. Så mycket faktiskt att jag nog har köpt mest garn av alla trots att jag inte kan sticka! Glad i hågen stickar jag dom enklaste saker bara för att jag vill. Avanserade mönster, tröjor och annat är bara en dröm väldigt avlägset. Men vad kan jag då???? Jo, jag kan göra fina knappar/dekorationer som man kan sy fast på det man har stickat! Därför har jag målat knappar idag! Mina enkla stickade alster ska få chansen till ett lyft. Man ska göra det man är bra på!

Somliga går i trasiga skor.....jag är dotterdotter till en skomakare. Att bli vid min lest har blivit mej en last. Ibland önskar jag att jag hade mer tid att pröva nya material och nya tekniker så att jag kunde utöka mitt kunnande. Tyvärr ligger det för mycket i tuben för att jag ska kunna göra för mycket utsvävningar. Om någon ville ge mej ett år med möjlighet att lära mej svetsa, smida, tälja i trä, måla i olja, väva och sy, tova m.m. Tänk om alla vi som drömmer om det bara en dag mötte någon som sträcker fram handen och säger -varsågod, du får ett år! Naturligtvis ett år med lön och obegränsat med material att arbeta med! .....man skulle nog inte få någonting gjort...var skulle man börja!?/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar