fredag 12 mars 2010

Förstagångs upplevelser!

Min svärfar, som är en väldigt klok man brukar tala om att man i tidig ålder har livet fyllt av förstagångs upplevelser. Med åren blir det längre och längre mellan dom tillfällen då man får nya. Så är det väl.....men dom gånger det händer är det spännande! När man är barn bara händer det och man tänker inte mycket på det! Har du haft någon förstagångs upplevelse senaste veckan? Tänkte du på att det faktiskt var så? Agnes, på bilden...äter frysta hallon för första gången och upptäcker att det är kallt och ganska syrligt! Jag blir glad av bilden och tänker att jag har så många förstagångs upplevelser kvar! Det är första gången jag får vara med att ställa ut på ett museum...nu i vår! Det är första gången familjen är och åker skidor utan att jag är med(hemma och jobbar ikapp).

Vissa förstagångs upplevelser är tunga att bära och man önskar att dom skall stanna därvid. Sorger och smärtor. Andra önskar man att man kunde ha som första gångsupplevelser flera gånger. Det är ett fantastiskt liv vi har att förvalta!

Idag har jag kommit igång med drejningen och siktar på en arbetsdag även i morgon lördag. Våren lockar till att dreja krukor att sätta dom vintertrötta pelargonerna i. Vi kommer att vara med på en trädgårdsdag på torget i Ö-vik. Skalbaggar, fågelbad, skulpturer, krukor, kakelplattor, soffor för trötta grodor att få vila i.....vi kommer att ge alla trädgårdsintresserade nya ideer och inspiration. Att vara med på detta är också en förstagångs upplevelse! /ak

1 kommentar:

  1. Det är så underbart, inspirerande att besöka er blogg. Kreativiteten riktigt smittar av sej genom skärmen. Härligt att läsa om allt ni gör och planerar framöver. Hoppas att arbetet med allt ni planerat blir en underbar upplevelse som ni länge ska bära med er.

    SvaraRadera