måndag 22 mars 2010

Resans mål var att hitta en "ny"ugn med större kapacitet. Till min stora glädje och lycka fanns den på Högbobruk. Ett sprutskåp med tillhörande kompressor och pistoler ingick i köpet efter lite förhandlande. Jippppiiiiii!

Sedan firade vi med att ta en sväng till Stockholm....det var ju så nära! 25 mil enkel resa ! Men Peter E , Carin och jag tog chansen att besöka Liljevalls vår salong och Nordiska museet. Våren hade inte gett sitt avtryck i konsten som ställdes ut...den var depressiv! Om jag satt i juryn som har den delikata uppgiften att plocka ut dom verk som ska få vara med skulle jag nog ha försökt att hitta lite mer glädje och mer ljus. Men...det kanske är så att konst ska vara svår, tungsint och melankolisk för att vara bra. Tur att man får tycka som man vill! Min favorit är som jag tidigare nämnt den färgglade Chagall! Bilder - färger och former som man blir glad av!

Vi stökar om i verkstan för att välkomna den nya ugnen och nu är det rena kaoset ! Kanske vi skulle ha ställt ut röran som en installation på Liljevalls och kallat den ......Döden döden! Hi hi nu vet jag vad som inte stämmer!....vi har allt för roligt, det är därför jag inte förstår!/ak


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar