torsdag 18 mars 2010

Mina elever är frifräsare!

Mina elever på keramikkursen har många egna ideer som dom vill prova. Det är fantastiskt bra! Men!....jag tycker att det finns ett värde i att göra gemensamma projekt där vi alla utgår från samma plan. För att öva teknik och för att öva ögat och handen. Alla ska göra en handväska! Det är något som alla är bekant med på ett eller annat sätt. Vi kvinnor har ett mycket speciellt förhållande till handväskan vare sig vi vill eller inte. -Jag , personligen hatar handväskor! Det roliga är att av 9 i gruppen finns det inte en enda väska som är i närheten lik någon annan. Väskorna kommer att ställas ut i Handelsbanksfönstret i Ö-vik under våren!

Handen blev nästa uppgift! Att göra en hand i keramik. Knorr igen! Frifräsarna gillar inte uppgifter. Men som alla fröknar......vet jag att det kommer att leda till ökad kunskap i material och form.

Shrek...stavas han så ...träsktrollet? Hur som helst säger han - Träsktroll är som lökar, lökar har lager!

Jag gillar mina frifräsare!!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar