onsdag 10 mars 2010

Sommaren som komma skall!

Visst drömmer man nu om sommaren som skall komma! Salta bad, klippor och sool eller stilla regn som följs av frisk luft med lyft! Mmmmm det är så underbart att leva i ett land där vi har flera årstider så att man får längta än hit och en dit! Att längta är bra! Jag tror att den dag då jag inte längtar då får jag problem. Det handlar inte om att inte vara nöjd där man är utan lusten till livet i alla de färger och former. Utan brasket känns inte slasket så intressant och utan slasket uppskattar man inte dom torra vägarna lika mycket. Det ena behövs för att det andra ska kännas intressant. Att jobba i en verkstad innebär samma sak. Utan dom där dagarna med noll inspiration kan man inte heller få dom där dagarna fyllda med ideer och skapar lust!

Nu kommer mina keramik elever-kurs i kväll! Tack Jenni som tagit sin 11veckor gamla dotter med sig idag! Man kan aldrig snusa för mycket på sånna små!!!!/rask

1 kommentar:

  1. Avundsjuk, jag är så avundsjuk...som Nanne sjunger. Vill oxå vara med, suck. Hoppas ni har det riktigt mysigt. Kram/Lind.

    SvaraRadera