tisdag 23 mars 2010

Känner ni igen känslan av att armarna plötsligt har blivit jätte tunga. Händerna är faktiskt så tunga att dom släpar i marken och man orkar inte lyfta dom? När energin rinner ut i skorna och man blir aldeles matt! Så har jag haft det idag! Vi har städat, röjt, skottat.....i verkstan. Vi har i två dagar försökt att skapa någon slags ordning för att göra plats för en ny vägg och en ny ugn.

När det var som värst kunde man inte se bordsskivorna ens om man lyfte undan de två första lagren av saker! Men jag måste berömma oss - Helena, Peter och mej själv som faktiskt nu har hittat en viss struktur! Vi märker burkar och lådor. Vi kastar och sorterar. Det kommer att bli sååå bra när allt är färdigt! Hade jag varit ensam hade jag inte stått ut....jag hade intalat mej om att det skulle gå bra som det är och hittat många och övertygande argument. Jag, som inte tycker om att städa...alls, har aldrig haft det så välstädat, väl struket och välsorterat i mitt hem som när jag läste på vårdhögskolan!.....avancerad studieflykt! I verkstan kan man kalla det kreativt kaos.....

Det får vara ett kreativt kaos men det måste gå att spola golv, torka bänkar för att vi ska ha en hälsosam miljö. Stengods damm och glacyrer ska man ha respekt för! Tack till Peter och Helena som hjälper mej !/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar