söndag 1 augusti 2010

Love is in the air!

Det var vårens ideér om pollen och dess olika former. Nu finns en serie av äldre damer som ska påminna oss om att leva livet fullt ut, hela vägen tills det tar slut. Inspirationen till dessa damer kommer från ett möte med en mycket sinildement herre. Sommarutflykt men sina medpatienter och klädd och kammad som en kille inför skolfotograferingen i trean. Han kunde knappt röra sig för han var så finkläd och skulle ha kunnat fått instruktioner av mamma under vattenkamningen om hur man håller sig fin hela dagen. Inte mycket gick att förstå av vad han sa men ett var klart och tydligt...han ville ha en glass strut! Medföljande personal ville avstyra det hela. Till den här herrens stora glädje fick han till slut en glass.

Personligen hade jag svårt att förstå varför han inte skulle få äta glass....men när han väl satt där med sin glass förstod jag . Herr´n hade inga tänder och glassätandet blev väldigt spännande. Men om man inte fokuserade sig på slabbandet och kletet utan såg på hans ögon och på hans hela minspel fick man se genuin lycka. Hade han vunnit tjugomiljoner på lotto hade han inte utstrålat en tiondel av det jag fick se. Även om livet kan vara trasigt och svårt. Det kan kantas av sjukdomar och begränsningar så önskar jag att vi ändå ska kunna leva livet tills det är slut och inte sluta leva på vägen. Det ska bli en samling av gamla inte så vackra men levande statyetter som tack för att jag fick bli påmind om vad enkelt det kan vara att vara glad för det lilla/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar