måndag 2 augusti 2010

En vecka på vift!

En veckas frånvaro och det var idag dax att öppna den ,i mitt fall, randiga boken. Se över dom beställningar som kommit in under veckan. Man kastas från det ena roliga projektet till nästa. Att ha flera olika beställningar i boken att välja bland underlättar. Då har man ju möjlighet att göra det som känns kul för stunden.

I morgon kan det vara så att vi alla tre musketörerna är samlade i verkstan och det känns roligt att tänka att det faktiskt blir så! Förr var jag ensam som arbetade med leran men nu har jag vant mig att det finns andra att bolla tankar och ideer med. Det som är så skönt hos oss är att vi inte är en klubb för inbördes beundran utan vågar ge varandra både ris och ros. Att omge sig av ryggkliare och ja sägare vore mördande för utvecklingen. Om man presenterar en idé som man sedan måste försvara och förklara gör att även om dom andra inte jublar kommer att genomföra så mycket bättre! Ibland faller planen med diskutionen om man inte riktigt har tänkt klart! Så borde alla ha det på jobbet!

Jag har idag lyssnat på en energidebatt med politiker på radion....Dom kliar varandra på ryggen inom partierna och sedan kastar dom skit på dom andra. Jag förstår inte hur dom tänker. Det som slog mej idag var att när jag var ungdom och min faster skulle prata förstånd med mej använde hon mitt namn väldigt frekvent...sa aldrig du. Det var Annakarin hit och Annakarin dit på ett väldigt underligt vis. På ett lilla dumma du vis. Precis som politikerna tilltalar varandra fast dom då lägger till efternamnet också, som om vi ,eller dom missat vem dom talar till. Min faster hade blivit en fin fin politiker när det gäller retoriken. I mitt fall slutar jag lyssna!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar