måndag 9 augusti 2010

bullerbybarnen på berget!

En särdeles envis förkylning har parkerat i min kropp och med hjälp av en hög luftfuktighet och en lagomt varmt väder växer den och frodas.....den har det bra! Jag har informerat om en omedelbar vräkning men ingenting händer. Kladd och klet,snor och hosta! Hallon, kantareller och blåbär bara väntar på att jag ska komma och rädda dom till ett bättre öde än höst och frost och förruttnelse. Jag har hållit farten uppe trots "dimman" men nu måste jag byta taktik! Jag ska lägga mig platt och bara vänta! Den måste ju flytta någongång!

Vår lycka är att vi har en stor familj med många barn, våra och andras. Här händer det saker hela tiden. Man kan sitta ner och bara lyssna och ta in så får man inspiration till väldigt mycket. En utflykt kan vara att ta med bulle och saft och klättra upp på en mossklädd sten i skogen (som man ser hem-i-från) . Ta man med sig ett munspel och en kikare kan man sitta där och mysa länge. Man kan gå ut och plocka blåbär i en kopp och äta med yogurt. Man behöver inte ta med sig en tio liters hink och sucka över att det tar sån tid! Man kan samla små grodor i en hink med mossa och roa sig med det i flera timmar för att sedan släppa ut dom i naturen och tacka för lånet.

Jag ska idag inte låta min frustration gå ut över möjligheten att ta del av den värld som barnen skapar varje dag. Jag ska strunta i att tvätten är tråkig och att städandet är det värsta jag vet och låta allt detta ingå i ett yttre rymden projekt där allt faktiskt är spännande!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar