onsdag 25 augusti 2010

Elin & Licia!

Har idag haft besök av min barndomsvän Licia och hennes gamla studiekamrat från HV(handarbetets vänner på Djurgården i Stockholm). Elin hade även med sig sin ursöta son Eldar. Ett inspirerande möte med väckta tankar om samarbete. Sååå roligt att träffa alla tre!

Dagarna i verkstan fylls av roligt arbete och p1. Nu är det bara politik på alla programpunkter och jag måste säga att jag önskar att allt jag sa lät lika självklart som när politikerna ska svara på de frågor dom får serverade. Vilken färg dom än har. Dom har svaren och lösningarna på allt! Sedan vet vi ju att det som sägs inte stämmer och att det som lovas inte efterlevs. Och det kan väl bero på en massa omständigheter men när det sägs och lovas låter det så bra! Jag skulle vilja veta varför jag måste betala 25% i moms på min keramik medan om jag målar en tavla är det bara 6% i moms? Är det skillnad om jag väver en matta som ska ligga på golvet eller om den ska hänga på väggen? Tur att mitt i musiken finns och tankar för dagen och att man faktiskt kan stänga av och njuta av tystnaden.

Missa inte slöjdmarknaden 19september på Murberget Härnösand som avslutar krona och kransutställningen samt den parallella slöjdutställningen. Vi kommer att vara på plats för att sälja vårt hantverk. Den närmaste veckan ska vi ta fram de former som vi vill presentera och sälja den dagen. Känslan säger färg och robusta former.....vilket fantastiskt jobb jag har....idag vilar jag i kognitiv resonans!!!! Läs i går! /ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar