onsdag 11 augusti 2010

Nu sjunger sommarsäsongen på sista versen!

Jaha..det var det,det! Nu har sommar ruset lugnat av och det är inte fullt lika många semesterfirare ute. Gäster kommer och går hela tiden men det blir inte den där ruschen mitt på dagen. Varje år undrar man vad som hände när allt plötsligt lugnar av. Fast man vet så är man lika förvånad varje år! Ikväll hoppas vi på att det blir mycket gäster då sommarens sista bakluckeloppis ska äga rum! Sista chansen att byta grejer med varann. Rostig spik mot en cykelpump osv. Det som är skräp för mej kan vara ett fynd för någon annan och tvärt om! Själv är jag den värsta sorten! Jag tänker att jag har för mycket saker och borde loppa bort lite...men när jag står där hemma och ska plocka ...hittar jag ingenting som jag faktiskt inte behöver! Som ni förstår finns det ingen sanning i det men.....det kan ju vara bra att ha! Så nu ska jag göra det jag är bra på istället....hitta nya bra att ha saker på loppisen i kväll!!!!

Vi borde vara bättre på att låta våra saker cirkulera. Varför ska alla ha en slipmaskin som bara står? Kanske används den ett par gånger för att sedan ligga bland bra att ha sakerna. I varje by/kvarter borde man ha en verktygspool där man lägger grejer som bara behövs ibland! Eller varför inte en symaskin/textil fixar låda. En fixa cykeln/skidorna inför säsongen låda. Jag vet ..jag vet, det skulle inte fungera. Men om alla behandlade sakerna som om man lånat dom av sin bästa vän ......eller ännu bättre ..lånat dom av nån som sa att det skulle aldrig gå! /ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar