tisdag 23 februari 2010

Har du varit på Påsk/konstrundan på Österlen? Om du är konstintresserad tycker jag att du ska ta chansen att åka dit! Man anordnar en vecka med öppna ateljéer och utställningar över hela Österlen. Jag har en av mina allra käraste vänner boende där och har haft förmånen att besöka konstrundan tillsammans med henne. Det var några år sedan nu och jag vill lova att kan jag ska jag åka ner i år.

Samlingsutställningen bör man besöka först för att där plocka ut det som lockar sinnet mest och sedan markerar man dom på kartan. Det är en fördel att ha bil då det kan vara en bit mellan dom ateljéér man väljer att besöka. Har man tur kan man möta våren med gräsmattor täckta av blommor i alla färger. Kan kännas främmande nu när det är över trettio grader kallt men inte mindre lockande....eller hur!

Gå in på öskg´s hemsida och få datum och tider! Jag har efterlyst en konstrunda här i Örnsköldsviks trakten men har inte fått någon större respons. Nu ska vi ta ett dike i taget som min svärfar så klokt brukar påpeka! /ak

1 kommentar:

  1. Slå ihop påsarna med Olofsfors bruk o Nordmaling vetja - så kanske vi kan få ihop en runda?!

    SvaraRadera