fredag 12 februari 2010





Fredag hela veckan....det är så det känns! Man hinner inte vända sig om förrän veckan är slut. Mina veckor är för korta! Jag hinner inte med det jag skulle vilja. Är det bra eller dåligt kan man undra!? ......jag har haft jobb där timmarna sniglade sig fram och det kändes som om klockan vred visarna åt fel håll! Man bara önkade att tiden skulle rinna iväg. Här har vi motsatt problem! Jag skulle behöva lägga till några timmar! När man går hem längtar man efter att få komma tillbaka och fortsätta där man slutade.



Bränningen blev lyckad ! Helenas glasprover en succé! Nu ska här byggas fågelbad med glassjö i botten. Peter bygger en Mexicansk grill. Mina pollen ska monteras på gjutjärnsfötter och är sedan redo att sprida sitt kärlekens budskap. Ångermanlandsbrudens färgskala är satt och nästa steg blir att våga sig på henne med pensel och glasyr....läskigt.



Men först helg! Solen skiner och jag ska klämma lagg tillsammans med hunden. Härligt! När vi nått den här årstiden kommer jag ihåg varför vi bor där vi bor! Det är inte sommaren, skogen, bergen, havet eller allt det andra vackra utan det är för vårvintern. Det finns ingenting som mäter sig med denna tid som är unik för norra Sverige. Utnyttja den! Finns det något som gör en så barnsligt glad i kropp och själ som att åka spark! Det borde användas som terapi form! Försök att vara sur och åka spark!...är det bra sparkföre så går det inte! När jag var barn och vi hade vinteraktiviteter fyllde mamma våra energi förråd men varsin apelsin. Hon kramade apelsinen ordentligt en stund, gjorde ett hål med tummen ner genom skalet och stoppade ner en sockerbit och kramade lite till. Sedan var det bara att drick och suga i sig innehållet. Det var före Festisarna tid. Mycket roligare än alla Festisar i världen om ni frågar mej!Trevlig helg!!!!/Rask

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar