måndag 22 februari 2010



30 minus grader och bilens instrumentpanel lyser som en julgran med kulörta lyktor! Symboler jag aldrig tidigare sett! Spännande värre. Jag sitter inne och ser ut på ett gnistrande vitt landskap och en sol som kämpar sig över skogskanten. Det är såååå vackert och jag vill bara ut, ut, ut och åka skidor. Glad i hågen tänker jag att man behöver ju bara klä på sig ordentligt så går det bra! Men där har man fel! När det är trettio minus grader ska man stå still....och står man still fryser man....rör man sig ökar köldeffekten beroende på hur fort man rör sig. Om jag åker skidor i 10km/h och det är -30 så är köldeffekten -37 eller nått! Tur att jag har massor att göra i verkstan och att hunden Alice inte alls vill gå ut i den här kylan.

Idag ägnar jag dagen åt sök och finn! Ångermanlandsdräkten borde ha ett mönstervävt band som jag skulle vilja veta hur det ser ut. Jag börjar sökningen på textilarkivet på Murberget! Peter är i Umeå ett par dagar så jag passar på att säga hej till dej! -Hej!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar