torsdag 1 april 2010

Ännu en dag i verkstan och ugnen hade tickat på hela natten och gett ett högst oväntat resultat! Temperaturkännaren hade fått fnatt och ugnen hade gått upp i 1400 gr och haft en utgämningstid på 47minuter. Mina största farhågor var att allt bildat en härdsmälta i botten på ugnen. Men till min stora förvåning stod sakerna i sin ordning när vi öppnade. Jag ringde min älskade Birger på Fd norrkeramik och förklarade situationen för honom. Han ansåg att allt var ok och att jag faktiskt bara hade åstadkommit något som människor gör med flit varje dag...nämligen porslin. Jag vill inte påstå att det är något jag siktat på men nu har jag lyckats med nått nytt(för mej).

Jag vill inte säga att keramiken.......porslinet blev så snyggt eftersom glasyren är överbränd och i mörkare färger än vanligt men nu finns en unik samling alster att köpa på Bruksgodset och jag längtar efter den nya ugnen!

Barnen har påskat och jag har tre fantastiskt olika barn! En går med bara för karamellerna, en som ritar och skapar och vill dela ut fina kort och en som älskar att klä ut sig och spela teater! Att tre människor sprugna ur samma källa kan vara så olika! Glad Påsk!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar