söndag 4 juli 2010

Christel Kahn!!!
Detta är min favorit skulptris just nu! Har du tillfälle att titta på hennes hemsida eller ännu bättre besöka hennes atelje råder jag dej att ta chansen!!! Hennes figurer ligger ofta på gränsen till det fula och lockar iallafall min fantasi. Det är så mycket mer spännande att se på det som inte är perfekt och tillrätta lagt för att vara vackert. Mycket humor och känsla hittar man i hennes skulpturer. Hon målar också i olja men då i ett helt annat uttryck.
Dagen har innehållit många glada besökare på bruksgodset och det har varit en rolig dag på jobbet. I morgon ska jag påbörja veckans production och det kliar i fingrarna efter att ha haft ett par veckors kladd och klet fri tillvaro. Min plan är att bygga stora flaskor som kan pryda ett eller annat omöblerbart hörn hos någon som tycker om keramik.
Linda har varit hos mej i dag för att sälja sin fina blommor. Det har gått bra och vi ska även i morgon få ha henne i verkstan vilket vi alla tycker är jätte trevligt! Det borde alltid vara så...att Linda var hos oss!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar