lördag 3 juli 2010



Borta bra men hemma bäst! Ibland behöver man komma bort för att få längta hem. Tio dagar i Grekland har varit helt fantastiskt. Inga måsten. Men vad gör man när det kliar i finrarana och kroppen stressar igång av att inte göra någonting? Jo...spelar tennis, plockar snäckor, läser, solar och badar. Tar en promenad. Det fungerar i åtta dagar sedan längtar man hem! Skönt att få längta hem! Vi bor i ett fantastiskt land! Hur knäppa saker som än händer så är det inte särskilt knäppt alls! Vi landade nära staden Volos på en flygplats som gud glömt. Det såg mer ut som den nedlagda gamla BP macken hemma än som en internationell flygplats. Vi viftade lite med passet när vi kom och sedan var det klart. Man kunde se en snart färdigbygd anläggning lite längre bort och frågan var ...när är den färdig?....Den skulle öppna 2004 men har inte öppnat än...allt är klart utom lite mark arbete utomhus. I Grekland är det fara på färde när saker nästan är klart ...det är då det inte händer alls.


Keramiken var en inte alls för upphetsande del av resan då det mesta var turist anpassat. Men där som här får man se till vad som säljer och inte vad som kommer ifrån hjärtat. I allafall om man vill få någonting sålt! Jag hoppas att jag inte ska hamna i den situationen. Keramik i vitt med blå dekor är aldig svårt att sälja men det är inte jag. Allt har sitt pris oavsett var vi befinner oss.


Nu skiner solen på oss i högsommaren och vi bor i ett fantastiskt land där vi kan dricka vattnet direkt från kranen. Nästa vecka ska jag lägga in den högre växeln i verkstan och det känns bra! Jag hoppas att Helena, Peter och jag ska få några dagar tillsammans i verkstan./ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar