torsdag 8 juli 2010



Andy Warhol...i Ö-vik!!!


Bjuden på förhandsvisningen och ......jag var där! Inför....vad har man på sig när man får vara med om en världshändelse? Mitt intyck av Andy, ursäkta mitt personliga uttal, är att han var en man i en värld fylld av kändisdyrkan glitter och glamour. New York på 70talet-gay kulturen, klubbarna, reklam och mode världen , studio 54, popkonstens urfader. HJÄLP...vad har man på sig,tänkte jag, som annars tar det som är överst i garderoben. Det här kändes ändå som ett tillfälle att få vara just så där lite extra! Det här var en dag att minnas!


Pop....det får bli jeans och höga klackar...lite extra svart runt ögonen och vax i håret. En svart tröja med rolig skärning och ett nytt armband. Lite mer än vanligt men ändå lite nonchalant. Kände mej uppklädd men bekväm. Och vad händer? Jo...Örnsköldsvik!!!!! Nu hade alla chansen att göra detta till en minnesvärd tillställning med lite yta!!! Men..Öviksborna är klädda som om dom varit på stan och råkat halkat in på museet med hjälp av ett bananskal! Snittar, bubbel och live musik på plats.....Då kommer dom klädda i sandaler, shorts och jag vet inte vad?! Jag blir inte klok på folk! Varför inte göra saker till vad dom faktiskt kan vara? Det hade kunnat vara en fantastisk chans till mingel och lite extravagansa ...bara för en liten stund! Fy skäms! Jag hade sett fram emot en stund med bara en liten glimt av det som omgav Andy Warhol i hans glans dagar. Men man kan inte få allt! Jag fick ändå se hans bilder och filmer och får vara glad för det. Men ..du! Om du ska dit...se till att ta med dig ett hov av människor som vet hur man gör när det är premiär Även om den redan varit!!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar