tisdag 11 maj 2010




Idag har vi haft en intressant konversation i verkstan. Jag har fått ett nytt epitet som jag var glatt ovetande om....tills idag! Vi talade om äktenskapstycke och att man hittar likheter inom familjen. Då sa jag att min bror dock hittat en fru som inte var lik mej i allafall.....varpå Peter påpekade att vi visst var lika och att hon var lika bestämd som jag men att det inte framgick lika tydligt. Han tyckte att jag var mer utåtriktat djävlig!
Hur ska man tolka det? Han försökte att rätta till det hela med att det var en bra egenskap....
Nog har jag blivit kallad allt möjligt men det här hamnar dock högst upp på listan. Ska absolut skriva in det i min cv! Att jag kan vara smärtsamt ärlig både mot mej själv och andra det vet jag men djävlig brukar jag väl inte vara?

Har haft besök av fyra glada amatörer i verkstan som nyfiket ville se vad vi gjorde. Det är uppfriskande och nyttigt att svara på deras vetgiriga frågor och förklara hur, var och varför! Skapandet har ingen ålder och nyfikenhet inget bäst före datum! Hörde titeln på Babben Larssons nyskrivna bok : Jag tänker inte dö nyfiken....nånting!? Och det är väl det som driver oss - Nyfikenheten och viljan att veta! Den dagen man inte känner suget av att vilja lära och veta mer måste livet bli bra tråkigt! Min mans mormor blev ständigt tråkad för att hon var för nyfiken men som svar på tal sa hon - Jag är inte nyfiken ! Jag vill bara veta!/ak






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar