måndag 17 maj 2010



Efter en härlig helg med både arbete och en båttur till Ulvön är vi nu tillbaka i verkstan och det känns bra! Vi , bleka krukmakare satte oss glatt i solen med lite lerpyssel men......vi svettades snart in igen. Man får ta det lite lugnt och fint med solens starka strålar.


Det här är en fantastisk tid ..då man från en dag till en annan kan se grönskan frodas! Allt får en saftgrön färg och allt känns så färskt! Det är inte svårt att hitta inspiration när naturen visar upp sin kraft så tydligt! Det spirar och spritter. Fåglarna spelar dygnet runt och det blir bara riktigt mörkt ett par timmar per natt!

Vi bränner en glasyr ugn i natt och det är lucköppning i morgon förmiddag. Jag målar i olja på kvällarna nu när ljuset tillåter. Jag målar och önskar och önskar och målar! Min förhoppning är att det är med måleriet som det är med keramiken - att det handlar om att öva mycket och så småningom gör handen det som hjärnan vill! Det doftar så gott av färgerna och jag lyssnar på böcker i mina lurar samtidigt som jag målar. En terapi form som jag kan rekommendera till flera! Man går in i sin egen lilla värld och utan att man vet om det så är man rätt i tiden och idkar "mindfullness". Man är bara här och nu och ingen annanstans i tanken....skönt/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar