måndag 14 juni 2010

Sommartider!

Nu går Bruksgodset in i sommartiden och alla våra sommarfåglar har fått tider och scheman. Den här sommaren har sparkat igång på ett för mej nytt sätt och det är spännande! I vanliga fall är Maj intensiv sedan kommer en lugnare period och sedan drar det igång efter midsommar. I år har Maj varit intensiv och sedan har det bara ökat! Kan det vara så att vi nu ser frukterna av träget och ihärdigt existerande! Att finnas men att bara nätt och jämt hålla huvudet över ytan men beslutsamt hävda att - Det ska gå!!?

När jag för sju år sedan tvättade väggarna med högtryckstvätt och grannen kom förbi och undrade vad jag höll på med och jag såg för mitt inre hur det skulle bli svarade- Här ska jag ha min keramikverkstad och i porten ska det bli café. Hans svar på det var....det är inte som i Stockholm här inte! Vi går inte på café...vi fikar hos varandra ve!

Jag är idag tacksam för att det finns dom som tror att det inte är någon idé. Dom som inte tycker att det är någon mening. Det är just sådant som gör att man bara måste!!!! Under sommaren har vi runt hundra gäster i caféet dagligen och alla dom kan väl inte sakna vänner att fika hos? Tänk vad lite man skulle göra av sina drömmar om man lyssnade på omgivningens kommentarer! Peter (min man) och jag sa till varandra när vi flyttade hit från Stockholm. Man ångrar inte det man gjort men man ångrar det man inte gjorde. Vi ville inte sitta på kammaren på ålderns höst och undra varför vi inte gjorde ditt och datt! Vad är det värsta som kan hända? Jo, det värsta vore att man får konstatera att idén inte höll hela vägen! Men...då har man iallafall försökt!/ak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar