söndag 5 september 2010



Hemma igen efter en intressant och givande utvärdering av Bruksgodsets aktiviteter och arrangemang, denna fantastiskt varma och fina sommar.
Nu startar hösten och med den nya kollektioner och alster som ska tas fram och utvecklas. Vi har som ni läst tidigare byggt om och målat i butiken och med det fått större ytor att disponera, så nu ska hyllorna fyllas, å det med basta! Och när det väl är gjort, så ska det marknadsföras och exponeras så stilfullt och riktigt det är möjligt, så att allt kommer till sin rätt.
Läste om Frank Baum för ett tag sedan, mannen bakom det moderna skyltfönstret. I motsats till andra köpmän var Baum tämligen ointresserad av varornas syfte, utan fokuserade mer på deras utseende. För huvudsyftet var, enligt Baum, inte att övertyga kunden om varans egenskap och låga pris, utan istället väcka en "längtan att äga". Visuella arrangemang bakom allt större glasfönster blev hans recept. Det hela var inte utan problem, och i början fick man hyra in folk som fick stå och glo dagarna i ända, allt för att skapa nyfikenhet. Men Frank Baum banade i allafall vägen, den han beskrev i boken "Trollkarlen från Oz" (ja han skrev faktiskt den).

Nu har vi fördelen på Bruksgodset, att där kan alla gå in och vara närvarande i såväl skylten som produktionen, vi har med andra ord tagit ett steg längre..., on the yellow brick road.../eriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar